Matematik    |   KTH    |

SF1622 Envariabelanalys och linjär algebra ht 2009

Nyhetsarkivet

9 januari 2013
Omtenta 9/1 2013 med svar och och lösningsförslag.
7 juni 2012
Omtenta 7/6 2012 med svar och och lösningsförslag.
16 februari 2012
Omtenta 11/2 2012 med svar och och kortfattat lösningsförslag.
1 juni 2011
Omtenta 31/5 2011 med lösningsförslag.
21 januari 2011
Omtenta 13/1 2011 med lösningsförslag.
4 juni
Resultat på tentamen 2/6 2010 listat på kursalias. Resultat kommer ockås inom kort på "Mina sidor". Rättade skrivningar kan avhämtas på KTH Matematiks studentexpedition. De som är aktuella för komplettering (Betyg Fx) har kontaktats av kursansvarig via epost - om du enligt protokollet/Mina sidor är aktuell för komplettering men inte har fått epost om detta: kontakta kursansvarig.
2 juni
Dagens omtenta med lösningsförslag.
9 februari
Nu är kursledarens kursanalys klar.
19 januari
Sammanställning av kursutvärderingen Fritext svar publiceras inte i sammanställningen på webben, men beaktas av kursansvarig och delges kursnämnd, lärare och utbildningsansvariga.
21 december
Bara ca 30% har besvarat kursutvärderingen. Nu är det dags, om du inte har gjort det förrut!
21 december
Resultat på tentamen 16/12 2009 listat på kursalias. Rättade skrivningar kan avhämtas på KTH Matematiks studentexpedition. De som är aktuella för komplettering (Betyg Fx) ska ha fått besked via email om tid och plats för komplettering.
17 december
Rättelse: Det står fel i lösningsförslaget till tentan 16/12, uppgift 6. Rätt svar är arctan(x/2) - 3 ln|1-x| + C . Alltså ingen faktor 1/2 framför arctan.
16 december
Glöm inte att besvara kursutvärderingen. Kursen hade delvis nytt upplägg i år och dina synpunkter är därmed extra viktiga. Tack på förhand!
16 december
Tenta 16 dec med lösningsförslag
14 december
Resultat från Inlämningsuppgifterna och de bägge lappskrivningarna finns nu på Resultat-sidan. För att se ditt resultat behöver du ditt alias som delas ut på föreläsningarna. Ej avhämtat material kan hämtas på KTH Matematiks studentexpedition.
14 december
Lösning till uppgift 1.79 ur läroboken i Linjär Algebra (Andersson m fl) finns nu på sidan Utdelat och kompletterande.
14 december
Protokoll från kursnämndens andra möte finns på Kursnämndssidan.
9 december
Besvara kursutvärderingen! Dina svar är viktiga för oss.
9 december
Svar till modelltentorna finns nu längre ner på denna sida.
4 december
Viktig information om redovisningen av inlämningsuppgifter finns här.

Vid sista lektionstillfället 11/12 repeterar vi inför tentan med olika teman i de olika klassrummen enligt följande:
E51: Gränsvärden och derviator med tillämpningar.
E52: Integraler, summor, serier och differentialekvationer med tillämpningar.
E53: Linjär algebra och geometri.
Första timmen ägnas åt grundläggande begrepp och metoder, andra timmen ägnas åt problemlösning. Du kan byta klassrum under rasten.

1 december
Resultat från Lappskrivning 2 finns nu på Resultat-sidan. För att se ditt resultat behöver du ditt alias som delas ut på föreläsningarna. Rättade skrivningar återlämans på föreläsningen 1/12, och sedan på studentexpeditionen KTH Matematik.
30 november
Grupparbete 13 är nu publicerat på sidan Utdelat och kompletterande.
25 november
Grupparbete 12 är nu publicerat på sidan Utdelat och kompletterande.
25 november
Lappskrivning 2 med lösningsförslag finns på Lappskrivnings-sidan
20 november
Exempel på användning av Maple från förläsning 19 finns nu på Utdelat och kompletterande, och också längst ner på denna sida.
16 november
Kom ihåg att anmäla er till ordinarie tentamen. Sista datum för annmälan är 29/11.
16 november
OBSERVERA att omtentamen för denna kurs, enligt KTHs generella bestämmelser, ges i omtentaperioden direkt efter vårterminens slut. Det innebär att resultat från omtentan ej medräknas i urval till program. Detta är en förändring jämfört med tidigare år.
16 november
  • Resultat från Lappskrivning 1 finns på Resultat-sidan. För att se ditt resultat behöver du ditt alias som delas ut på föreläsningarna. Rättade skrivningar återlämans på föreläsningen 16/11, och sedan på studentexpeditionen KTH Matematik.
  • Lappskrivning 1 med lösningsförslag finns på Lappskrivnings-sidan
    9 november
    Minnesanteckningar från Kursnämndens första möte finns nu på kursnämndssidan.
    2 november
    Kursnämnden är utsedd och har första möte idag 11.30. Se Kursnämndssidan.
    28 oktober
    Glöm inte att logga in på BILDA-aktiviteten. Titta på filmerna! Här finns många nyttiga exempel på hur man löser problem och uppgifter.
    22 oktober
    Alla som har närvarat vid föreläsningarna ska nu ha tillgång till kursens BILDA-aktivitet.
    15 oktober
    Anmälan till ordinarie tentamen 16/12 sker under perioden 9/11 till 29/11 kl 24.00 via Mina Sidor. OBS: Anmälan är obligatorisk!
    8 oktober
    Introduktion till gränsvärdem från föreläsning F2 finns på sidan Utdelat och kompletterande.
    5 oktober
    Lektionslärarnas fördelning på lektionsgrupperna har ändrats, så att den lärare som var med redan på baskursen får behålla sin grupp.
    5 oktober
    Kurswebben kompletterad med modelltentor.
    2 oktober
    Kurswebben startklar