ANSLAGSTAVLA TILL KURSEN DISKRET MATEMATIK, SF1610,  CINTE, Ht09.

Gamla kontrollskrivningar
läxtal           schema

30/10. Tentor gjorda av elever från Media och CL finns att hämta på matematiks elevexpedition. Jag lyckades inte få expeditionen i Kista att dela ut tentor från elever på CINTE och ME, så även dessa finns att hämta på matematiks elevexpedition.

24/10. Tentan är rättad, var och när den lämnas tillbaka meddelas senare, men nformation om tentaresultat kan fås på mail olohed@math.kth.se.

23/10. Dagens tenta med lösningar.

20/10. Pga av sjukdom kommer lösningen av sista läxtalet på grupper att meddelas senare.

20/10.
Lösningar till KS5,  variant A och variant B.

12/10. Lösningar till KS4,  variant A och variant B.

4/10. Lösningar till KS3,  variant A och variant B.

4/10. En övningstenta som vi går igenom i samband med repetitionen, den delas också ut i samband med undervisningen.

29/9. Den brutna länken till gamla kontrollskrivningar nr 3 ht07 är nu reparerad.

28/9. Lösningar till KS1,  variant A och variant B.

28/9. Lösningar till KS2,  variant A och variant B.

28/9. Lösningar till de extra övningarna på grupper nedan.

25/9. Några extra övningar på grupper inför kontrollskrivning nummer tre. Lösningar meddelas senare på denna sida.

25/9. En övningskontrollskrivning till KS3. Den delas ut på måndagslektionen den 28 september.

15/9. Obligatorisk anmälan till tentanmen sker från den 12 september fram till den 1 oktober klockan 24.00 på mina sidor.