ANSLAGSTAVLA TILL KURSEN DISKRET MATEMATIK, SF1610,  IT2, Ht08.

Här hittar man läxtalen.           Resultatlista ej hämtade KSar     Lösningar KSar         Mottagningstider.

28/10. Tentorna finns nu att hämta på elevexpeditionen i KISTA.

26/10. Tentan är färdigrättad. De som vill kan maila mig och fråga hur det gick, och det gick ju bra som väntat.

22/10. Jag har börjat rätta tentan och det ser överlag bra ut. MEN 11 elever visade inte upp kvitto på betald kåravgift. Dessa ombedes snarast kontakta mig eller visa upp ett sådant på matematikexpeditionens elevexpedition på Campus, vid klocktornet.

21/10. Dagens tenta med lösningar.

18/10. Nu finns lösningar till alla KS:ar i länken  ovan.

17/10. Lösningar till övningstentan.

13/10. Förra årets kontrollskrivningar nummer fem liksom den övningsKS vi gick igenom idag finns nedan (tidigare stod det fel nummer på dessa).

13/10. En övningstenta som vi går igenom efter kontrollskrivningen på torsdag.

9/10. ÖvningsKS till kontrollskrivning nummer fem som delas ut igår och gås igenom OBS måndagen den 6 oktober.

9/10. Lösningar till förra årets kontrollskrivning nummer 5: Lösning variant A, lösning variant B.

9/10. Förra årets kontrollskrivning nummer 5: variant A resp variant B.

2/10. ÖvningsKS till kontrollskrivning nummer fyra som delas ut igår och gås igenom OBS måndagen den 6 oktober.

2/10. Lösningar till förra årets kontrollskrivning nummer 4: Lösning variant A, lösning variant B.

2/10. Förra årets kontrollskrivning nummer 4: variant A resp variant B.

1/10. På adressen

hittar man extentor till kursen.

29/9. Tentamensskrivningen äger rum tisdagen den 21 oktober klockan 08.00 - 13.00 inne på Campus Vallhallavägen.

29/9. Ett fel i lösningarna till uppgift två på kontrollskrivning nummer två är nu rättat.  (TACK för att ni gjorde mig uppmärksam på detta fel.)

27/9. Observera att undervisningsdagar enligt schemat från och med nästa vecka är måndagar, onsdagar och torsdagar, samt att KS 3 går nu på onsdag den 1 oktober.

27/9. ÖvningsKS till kontrollskrivning nummer tre som delas ut igår och gås igenom OBS måndagen den 29 september.

26/9. Lösningar till förra årets kontrollskrivning nummer 3: Lösning variant A, lösning variant B.

26/9. Förra årets kontrollskrivning nummer 3: variant A resp variant B.

26/9. ANMÄLAN TENTAMENSSKRIVNING T O M 12 OKTOBER KLOCKAN 2400 PÅ "MINA SIDOR"

19/9. Nästa mottagningstid blir den 24 september klockan 15.15-16.00 i korridoren utanför vårt klassrum.

19/9. Avsnittet om sannolikhetslära kap 5.1-5.3.1 ingår kursivt i år så sannolikheten för en fråga på tentan på detta avsnitt är mycket liten.

18/9. ÖvningsKS till kontrollskrivning nummer två som delas ut idag och gås igenom onsdagen den 24 september.

18/9. Lösningar till förra årets kontrollskrivning nummer 2: Lösning variant A, lösning variant B.

18/9. Forra arets kontrollskrivning nummer 2 variant A resp variant B.

16/9. Ett fel i lösningen till förra årets KS1 variant A, uppgift 1 det om en injektiv funktion från något till något också är bijektiv är nu rättat.

12/9. Lösningar till läxtalen som delades ut idag. Vi kommer INTE att gå igenom dom på onsdag.

11/9. Observera att det är mottagningstid på tisdag den 16 september i nästa vecka mellan klockan 13.15 och 14.00 i närheten av vårt klassrum.

10/9. Lösningar till förra årets kontrollskrivning nummer 1: Lösning variant A, lösning variant B.

5/9. Forra arets kontrollskrivning nummer 1 variant A resp variant B.

5/9. Kontrollskrivning nummer ett kommer att äga rum onsdagen den 17 september klockan 09.15-10.15.

5/9.  OBS. TIDPUNKT  FOR KONTROLLSKRIVNING NUMMER ETT  KOMMER ATT  FLYTTAS.  NY TID MEDDELAS  INOM KORT.

1/8. Ingen aktuell information finns annat an att kursPM delas ut vid kursstart och kan ej laddas ner dessforinnan.