KTH Matematik SF1620 Matematik och modeller för S   HT07

SF1620 Matematik och modeller

5/5
Det blir tillfällen för redovisning av inlämningsuppgiften den 13/5 kl 10-12 och 23/5 kl 9-12. Anmälan sker via epost senast den 11/5 för redovisning den 13/5 och senast den 21/5 för redovisning den 23/5.
30/1
Kompletteringstentamen är slutgranskad (se resultatlistan).
19/1
Omtentamen är slutgranskad (se resultatlistan). Av 17 skrivande blev fem godkända och fem fick Fx och därmed möjlighet att skriva en kompletteringstentamen den 30 januari kl 10.15-11.15 i sal D31.
9/1
Det blir tillfälle för redovisning av inlämningsuppgiften torsdagen den 17 januari, kl 9-15. Anmälan sker via epost senast en 15 januari.
30/11
Tid och plats för redovisningarna på måndag finns nu här.
22/11
De inlämningsuppgifter som redovisades i oktober är fördiggranskade och finns att hämta på studentexpeditionen. Några behöver kompletteras skriftligt och några har inte redovisat alla delar muntligt. Nästa tillfälle för muntlig redovisning blir den 3 december, 8-10 och 15-17. Anmälan sker per epost senast den 29 november.
23/10
De kompletteringstentamina som blev egenbedömda igår är slutgranskade och resultatet framgår av resultatlistan.
17/10
Tentamen är slutgranskad. Av 142 studenter som deltagit blev 107 godkända och 20 fick betyget Fx och har därmed möjlighet att skriva kompletteringstentamen den 22/10 kl 8.15-9.15. Vilka det är framgår av följande lista. Övriga resultat framgår av resultatlistan. Skrivningarna finns att hämta på studentexpeditionen.
17/10
Delar av tentamen är slutgranskad och vilka som har fått Fx och därmed har möjlighet att skriva kompletteringstentamen den 22/10 kl 8.15-9.15 framgår av följande lista.
Placeringen inför tentamen, måndagen den 15 oktober, går på efternamn i bokstavsordning enligt
  • V22 A-F
  • V23 G-I
  • V32 J-LU
  • V33 LÖ-O
  • V34 P-T
9/10
Den sista kontrollskrivningen är slutgranskad. 102 av 139 blev godkända även denna gång. Se resultatlistan. Skrivningarna lämnas tillbaka på förmiddagslektionen i dag.
8/10
Under lektionerna i morgon är det meningen att alla ska arbeta med inlämningsuppgiften. Eftersom olika lärare har hand om olika uppgifter kan det finnas anledning att gå till andra klassrum än vanligt. Jag kommer att finnas i sal V23 under eftermiddagslektionen för dem som vill arbeta med uppgift 2.

Anmälan till torsdagens redovisningar görs som förra gången genom att skriva upp sin grupp på anmälningslistor under lektionerna.

Anmälan till tentamen sker via Mina sidor senast på torsdag. Om det inte går beror det på att man inte blivit registrerad på kurser. Hör i så fall genast av er så att vi kan registrera er på kursen.

4/10
Placeringen inför den fjärde kontrollskrivningen, måndagen den 8 oktober, går på efternamn i bokstavsordning enligt
  • V22 A-ED
  • V23 EN-HO
  • V33 LU-0L
  • V34 OM-T
3/10
Den tredje kontrollskrivningen är slutgranskad. 102 av 139 blev godkända. Se resultatlistan. Skrivningarna lämnas tillbaka på förmiddagslektionen i morgon.
28/9
Placeringen inför den tredje kontrollskrivningen, måndagen den 1 oktober, går på efternamn i bokstavsordning enligt
  • V22 A-E
  • V23 ED-HO
  • V33 LU-0
  • V34 P-T
21/9
Tiderna för redovisningarna på måndag är färdiga och finns här. Alla redovisningar sker i sal V35. Föreläsningen på eftermiddagen kommer bara att bli en timme och börja 16:15 eftersom vi har redovisningar ända fram till 16:00.
19/9
Den andra kontrollskrivningen är slutgranskad. 97 av 141 blev godkända. Se resultatlistan. Skrivningarna lämnas tillbaka på förmiddagslektionen i morgon.
14/9
Tyvärr har det blivit fel på tabellen i uppgift 1 på inlämningsuppgiften som några har märkt. Därför finns nu nya tabeller att hämta här på webbsidan. (Nya tabeller)
14/9
Placeringen inför den andra kontrollskrivningen, måndagen den 17 september, går på efternamn i bokstavsordning enligt
  • V22 A-D
  • V23 E-HO
  • V33 LU-PA
  • V34 PE-T
  • V35 U-Ö
(För detaljer, se placeringslistan) Glöm ej legitimation! Kontrollskrivningarna som inte hämtades ut på lektionen igår finns nu att hämta på studentexpeditionen i klocktornet.
11/9
Kontrollskrivningen är slutgranskad. 138 av 148 blev godkända. Se resultatlistan.
10/9
På föreläsningen idag delades inlämningsuppgiften ut. De uppgifter som blev kvar finns att hämta på studentexpeditionen på institutionen för matematik. Det finns en förteckning över vilka av veckans uppgifter som svarar mot vilken kontrollskrivning här. Material om cylinderprojektion finns nu att hämta här bredvid, liksom det material som delades ut på föreläsningen.
7/9
Placeringen inför den första kontrollskrivningen, måndagen den 10 september, går på efternamn i bokstavsordning enligt
  • V22 A-E
  • V23 E-HO
  • V33 LU-PER
  • V34 PET-U
  • V35 V-Ö
4/9
Materialet som delades ut på måndagens föreläsning finns att hämta som pdf-filer här på kurswebbsidan.
2/9
Kursen börjar i morgon och nu finns det material som kommer att delas ut på föreläsningen också att läsa här på kurswebbsidan.
24/6
Här kommer en fullständig kurswebbsida finnas inför kursstart. Tills dess kan information om motsvarande kurs fås från förra årets kurswebbsida.

KTH Matematik
Kursansvarig Mats Boij